IAB Europe Retail Media Update for National IABs
Ανασκόπηση των συζητήσεων και βασικών σημείων IAB Europe Retail Media Update για τους National IAB Η Επιτροπή Retail Media του IAB Europe παρουσίασε τις περιοχές εστίασής της και την πρόοδο για το 2024, δίνοντας έμφαση στη σημασία του retail media στο ψηφιακό τοπίο. Οι κύριες στιγμές περιλαμβάνουν την επέκταση της εκπαίδευσης, την ανάπτυξη προτύπων retail media και την εισαγωγή ενός προγράμματος πιστοποίησης για τη δημιουργία συνέπειας σε όλο τον κλάδο. 1. Εστιασμένες Περιοχές της Επιτροπής Retail Media για το 2024
Εκπαίδευση στον Κλάδο: -Τακτικές ενημερώσεις για το μέγεθος της αγοράς. -Εκπαιδευτικό περιεχόμενο όπως ο Οδηγός Retail Media 101, ο Οδηγός Omnichannel Retail Media, και το νέο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης στο Retail Media (έναρξη τον Ιανουάριο του 2025). -Μηνιαίες παρουσιάσεις και εκδηλώσεις δικτύωσης για την προώθηση της γνώσης της αγοράς. Standardization and Guidelines: -Έκδοση της Έκδοσης 1 των προτύπων μέτρησης, με έμφαση στο in-store και online retail media. -Χάρτης για την τυποποίηση native διαφημιστικών format και διαδικασιών πιστοποίησης. Market Intelligence:: -Συνεχής συλλογή και διανομή πληροφοριών μέσω του Retailer Council και άλλων μερών μέσω ερευνών και αναφορών όπως η "Attitudes to Retail Media Report." -Thought Leadership & Networking: -Συμμετοχή σε εκδηλώσεις όπως το Great Debate και παρουσιάσεις, προωθώντας συζητήσεις για τις τάσεις του κλάδου. 2. Διαδικασία Πιστοποίησης για το Retail Media -Το Πρόγραμμα Πιστοποίησης Retail Media είναι μια σημαντική εξέλιξη από το IAB Europe, που στοχεύει στην προώθηση της διαφάνειας και της συνέπειας στη μέτρηση του retail media. Αυτή η πιστοποίηση αναμένεται να ωφελήσει τους λιανέμπορους και αργότερα το ευρύτερο οικοσύστημα, εξισώνοντας το πεδίο ανταγωνισμού και ενισχύοντας την εμπιστοσύνη στα αποτελέσματα της μέτρησης. Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει την πλήρη κυκλοφορία του το 2025. Φάσεις Πιστοποίησης: -Beta Phase (2024): Το πρόγραμμα πιστοποίησης βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε φάση δοκιμών, ελέγχοντας τη διαδικασία ελέγχου και πιστοποίησης με δύο retail media networks (RMNs). -Κυκλοφορία το 2025: Το πρόγραμμα θα επεκταθεί για να πιστοποιήσει λιανέμπορους που συμμορφώνονται με τα Πρότυπα Retail Media του IAB Europe. Κύρια Διαδικασία Πιστοποίησης: -Ανεξάρτητος Έλεγχος: Οι λιανέμποροι θα περάσουν από έναν ανεξάρτητο έλεγχο από οργανισμούς όπως το AAM, ABC, και CESP, για να εξασφαλίσουν ότι οι πρακτικές μέτρησής τους πληρούν τα πρότυπα του IAB. -Προϋποθέσεις Πιστοποίησης: Για να επιτύχουν την πιστοποίηση, οι λιανέμποροι πρέπει να πληρούν τουλάχιστον το 90% των απαιτήσεων. Εάν δεν το καταφέρουν, θα έχουν την ευκαιρία να κάνουν προσαρμογές και να υποβάλουν εκ νέου για επανεξέταση. -Διάρκεια Πιστοποίησης: Μόλις περάσουν τον έλεγχο, οι λιανέμποροι θα λάβουν πιστοποίηση που θα ισχύει για ένα έτος. Οι πιστοποιημένοι λιανέμποροι θα έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιούν το λογότυπο "IAB Europe Retail Media Certified". Διακυβέρνηση και Κόστος: -Η διαδικασία πιστοποίησης θα εποπτεύεται από μια Συμβουλευτική Ομάδα Πιστοποίησης που αποτελείται από εθνικά IABs και ανεξάρτητους ελεγκτές. Υπάρχουν δύο βασικά κόστη: (1) τα τέλη του ανεξάρτητου ελέγχου και (2) ένα τέλος πιστοποίησης όταν ο λιανέμπορος πληροί τα πρότυπα. Τα εθνικά IAB που εισάγουν λιανέμπορους στο πρόγραμμα θα λαμβάνουν μερίδιο εσόδων 50% από το τέλος πιστοποίησης, προωθώντας την ευρύτερη υιοθέτηση. Βασικά Οφέλη της Πιστοποίησης: -Προωθεί τον δίκαιο ανταγωνισμό διασφαλίζοντας ότι όλοι οι πιστοποιημένοι φορείς πληρούν τα ίδια πρότυπα μέτρησης. Ενισχύει τη διαφάνεια στις αναφορές, επιτρέποντας το retail media να μετρηθεί στο ίδιο επίπεδο με άλλες επενδύσεις σε ψηφιακά μέσα. Η πιστοποίηση θα υποστηρίξει την αυτορρύθμιση του κλάδου και θα επεκταθεί σε άλλους τομείς το 2026. 3. 2024 Standards Road map Q1 2024: Κυκλοφορία των προσχεδίων προτύπων μέτρησης για δημόσια διαβούλευση. Q2 2024: Δημοσίευση της τελικής Έκδοσης 1 των προτύπων μέτρησης. Q3-Q4 2024: Εστίαση στην τυποποίηση format (native διαφήμιση) και οδηγίες μέτρησης in-store, με τη δοκιμή της πιστοποίησης να ξεκινά τον Σεπτέμβριο 2024. Δημόσια Διαβούλευση: Η περίοδος σχολίων για τα πρότυπα μέτρησης in-store λήγει την 1η Νοεμβρίου 2024. 4. Νέοι Πόροι Retail Media: -Πρόγραμμα Retail Media Essentials: Ξεκινά τον Ιανουάριο 2025 και καλύπτει σημαντικές ενότητες όπως omnichannel buying, μέτρηση, attribution, και in-store media. -Οδηγός Retail Media 101: Έχουν γίνει ενημερώσεις για να ευθυγραμμιστεί με τις νέες πρακτικές της αγοράς.