KNOWLEDGE HUB

Events and Webinars Digital Advertising Trends Industry Insights
03.01.2025

2024 Key Highlights & Top Digital Marketing Trends for 2025

Ολοκληρώθηκε το 2024 με το διαδικτυακό σεμινάριο State of the Nation, το οποίο παρουσίασε ο επικεφαλής οικονομολόγος του IAB Europe, Dr. Daniel Knapp. Αυτό το insightful webinar πρόσφερε μια διεξοδική ανάλυση των τάσεων και των μετασχηματισμών που καθόρισαν την ψηφιακή διαφήμιση το 2024 και παρείχε μια μακροπρόθεσμη προοπτική για το τι επιφυλάσσεται για το 2025. Γεμάτο με σημαντικά στοιχεία και χρήσιμες πληροφορίες, είναι μια εκδήλωση που πρέπει να παρακολουθήσει όποιος ασχολείται με το ταχέως εξελισσόμενο τοπίο της ψηφιακής διαφήμισης.

Βασικά σημεία:

Οικονομικό πλαίσιο και ανάπτυξη διαφήμισης

Εξερευνήθηκαν οι οικονομικές δυνάμεις που διαμόρφωσαν το 2024, με τον Dr. Knapp να περιγράφει λεπτομερώς τον αντίκτυπο της «πολυκρίσης», η οποία αναφέρεται σε πολλαπλές κρίσεις που αλληλεξαρτώνται και αλληλοενισχύονται, καθιστώντας δύσκολη την πραγματοποίηση οικονομικών προβλέψεων. Παρά την οικονομική αβεβαιότητα και τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν από το ΔΝΤ και τη Eurostat, που δείχνουν βραδύτερη από την αναμενόμενη αύξηση του ΑΕΠ σε ολόκληρη την Ευρώπη, η ψηφιακή διαφήμιση έδειξε ανθεκτικότητα, ξεπερνώντας τις προβλέψεις σε πολλούς τομείς. Αυτή η ανάπτυξη τροφοδοτήθηκε από τη δημιουργική παρέμβαση και την εμφάνιση νέων παικτών στην αγορά.

Κοιτάζοντας μπροστά για το 2025, αναμένουμε επιβράδυνση της ανάπτυξης, με την ψηφιακή διαφήμιση στην Ευρώπη να προβλέπεται να έχει μεσαία έως χαμηλή μονοψήφια άνοδο. Αυτή η επιβράδυνση αντανακλά μια φυσική αλλαγή καθώς η αγορά ψηφιακής διαφήμισης ωριμάζει και σταθεροποιείται. Τα ισχυρά επίπεδα επενδύσεων σε ολόκληρο τον κλάδο υποδηλώνουν συνεχή εμπιστοσύνη στα ψηφιακά κανάλια, αλλά καθώς η αγορά ωριμάζει, θα πρέπει να περιμένουμε ότι η μονοψήφια ανάπτυξη θα γίνει ο κανόνας και όχι η εξαίρεση. Ενώ ορισμένες αγορές και κανάλια θα έχουν καλύτερη απόδοση από άλλες, αυτή η σταθεροποίηση υπογραμμίζει την ανθεκτικότητα του κλάδου και τα στέρεα θεμέλιά του για βιώσιμη ανάπτυξη.

Προγραμματικές καινοτομίες AI

Η εξέλιξη του προγραμματικού οικοσυστήματος ήταν το επίκεντρο της συζήτησης. Ο Dr. Knapp τόνισε την αυξανόμενη συγκέντρωση της ζήτησης και την ανάγκη για μια ισχυρή υποδομή για την υποστήριξη πιο περίπλοκων συναλλαγών και εξελιγμένων μοντέλων απόδοσης.

Εμβαθύναμε επίσης στον ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης στη διαφήμιση. Ενώ η τεχνητή νοημοσύνη γίνεται αναπόσπαστο μέρος πολλών στρατηγικών, το πλήρες δυναμικό της παραμένει αναξιοποίητο. Υπάρχει ένα χάσμα μεταξύ των δυνατοτήτων τεχνητής νοημοσύνης και των πρακτικών εφαρμογών τους στις επιχειρήσεις, αλλά είναι σαφές ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα διαδραματίσει μεταμορφωτικό ρόλο στο μέλλον της ψηφιακής διαφήμισης.

Μέσα λιανικής πώλησης και αναδυόμενα κανάλια

Το Retail Media ξεχώρισε ως ένας δυναμικός τομέας ανάπτυξης, με την επέκτασή του σε δίκτυα λιανικής που γειτνιάζουν με νέες ευκαιρίες. Αν και τα μέσα λιανικής δεν είναι ακόμη αρκετά μεγάλα ώστε να αλλάξουν σημαντικά το διαφημιστικό τοπίο, η επιρροή τους αυξάνεται και αναμένουμε περαιτέρω ενοποίηση σε αυτόν τον χώρο καθώς οι έμποροι λιανικής πιέζουν για πιο βελτιωμένες λύσεις.

Κανάλια όπως η Connected TV (CTV) και το Digital Out-Of-Home (DOOH) είναι επίσης έτοιμα για περαιτέρω επέκταση, χάρη στην πρόοδο στην τεχνολογία προγραμματισμού και στα εργαλεία μέτρησης. Αυτά τα κανάλια προσφέρουν στους διαφημιζόμενους όλο και πιο ακριβείς και αποτελεσματικούς τρόπους για να προσελκύσουν το κοινό.

 

Προβλέψεις για το 2025

Πρόβλεψη ανάπτυξης: Αναμένεται ότι η συνολική δαπάνη για ψηφιακή διαφήμιση στην Ευρώπη θα αυξηθεί κατά 6,1%, με επικεφαλής το CTV, τα Retail Media και τα Social Media.

Εστίαση στη μέτρηση: Η βελτιωμένη μέτρηση, η απόδοση και το signal acquisition θα είναι κρίσιμης σημασίας για τη λήψη αποφάσεων και την απόδειξη του ROI.

Ενοποίηση περιεχομένου και εμπορίου: Η ανάμειξη των μέσων περιεχομένου με τα μέσα λιανικού εμπορίου θα αποκτήσει δυναμική, υποστηριζόμενη από δημιουργικές συνεργασίες και καινοτόμα μοντέλα δημιουργίας εσόδων.

Κύρια Takeaways

Η οικονομική αβεβαιότητα και οι αλληλένδετες κρίσεις θα συνεχίσουν να διαμορφώνουν το διαφημιστικό τοπίο το 2025.

Η ανάπτυξη της διαφήμισης θα επιβραδυνθεί το 2025, με τις βασικές ευρωπαϊκές αγορές να είναι πιο εκτεθειμένες σε μακροοικονομική αστάθεια.

Τα Μέσα λιανικής και το CTV πρόκειται να είναι οι κύριοι μοχλοί της ανάπτυξης της ψηφιακής διαφήμισης.

Η διαφήμιση μέσω προγραμματισμού πρέπει να εξελίσσεται για να χειρίζεται πιο περίπλοκα δεδομένα και απαιτήσεις απόδοσης.

Ο ρόλος του AI στις διαφημιστικές στρατηγικές θα επεκταθεί, αν και ο μετρήσιμος αντίκτυπός του παραμένει στα αρχικά στάδια.

Τα μέσα λιανικής επεκτείνονται, αλλά αναμένεται ενοποίηση στον χώρο.

Η μέτρηση και η απόδοση θα είναι βασική εστίαση το 2025, με τους λιανοπωλητές να πρέπει να παρέχουν συγκρισιμότητα με άλλα κανάλια μέσων.


ΔΕΙΤΕ ΤΟ WEBINAR: https://www.youtube.com/watch?v=SBVOBxtfelE&t=39s