Ο IAB Europe Δημοσιεύει την Ετήσια Έκθεση "State of Readiness" για το 2025, Αναδεικνύοντας την Πρόοδο στη Βιωσιμότητα της Ψηφιακής Διαφήμισης
68% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι η βιομηχανία θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη το ανθρακικό αποτύπωμα της κατανάλωσης που δημιουργεί
Σχεδόν οι μισές (48%) επιχειρήσεις εκτιμούν πλέον τις εκπομπές που παράγονται από ψηφιακά μέσα
Βρυξέλλες, Βέλγιο, 19 Φεβρουαρίου 2025 – Η IAB Europe, ο πανευρωπαϊκός φορέας της βιομηχανίας ψηφιακού marketing και διαφήμισης, ανακοίνωσε σήμερα τα αποτελέσματα της ετήσιας έκθεσης "State of Readiness - Sustainability in Digital Advertising" για το 2025. Στην τρίτη πλέον χρονιά της, η έκθεση προσφέρει βασικές πληροφορίες για τις προτεραιότητες της βιομηχανίας στη βιωσιμότητα, τις δράσεις για τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος και την πρόοδο προς πιο βιώσιμες πρακτικές σε όλη την Ευρώπη.
Βασισμένη σε 102 απαντήσεις από εταιρείες του οικοσυστήματος ψηφιακής διαφήμισης στην Ευρώπη, η έκθεση αποκαλύπτει ότι η πλειονότητα των επιχειρήσεων (74%) θεωρεί τη βιωσιμότητα ζωτικό στοιχείο του επιχειρηματικού της μοντέλου. Επιπλέον, έχει σημειωθεί σημαντική αύξηση 56% στον αριθμό των εταιρειών που έχουν θέσει Science-Based Targets (SBTs), από 18% το 2024 σε 28% το 2025.
Η έκθεση υπογραμμίζει επίσης την ανάγκη για πολυδιάστατη προσέγγιση στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα. Οι συμμετέχοντες συμφωνούν έντονα ότι είναι απαραίτητα:
- Η εκτίμηση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) (90%)
- Η δημιουργία συνεπών προτύπων για την εκτίμηση των GHG (89%)
- Η ανάπτυξη (90%) και υιοθέτηση (92%) εργαλείων για τη μείωση των εκπομπών
Κύρια ευρήματα της έκθεσης "State of Readiness 2025"
- Η βιωσιμότητα παραμένει προτεραιότητα – Παραμένει ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα για τη βιομηχανία της ψηφιακής διαφήμισης το 2025, κατατασσόμενη δεύτερη πιο σημαντική πρόκληση μετά τη μέτρηση.
- Εστίαση στις εκπομπές και στην ανάπτυξη DE&I – Οι εκπομπές GHG εξακολουθούν να είναι η κορυφαία ανησυχία Environmental, Sustainability, and Governance (ESG) (61%), ενώ η έμφαση στη Diversity, Equity & Inclusion (DE&I) αυξήθηκε σημαντικά (50% το 2025 έναντι 30% το 2024).
- Πρόοδος στη μέτρηση εκπομπών – Σχεδόν οι μισές (48%) επιχειρήσεις εκτιμούν πλέον τις εκπομπές από τα ψηφιακά μέσα, διπλασιάζοντας το ποσοστό του 2024 (24%).
- Συνεχόμενα εμπόδια στην πρόοδο – Η έλλειψη βιομηχανικών προτύπων (82%) και η έλλειψη εκπαίδευσης (81%) παραμένουν βασικά εμπόδια για την πρόοδο της βιωσιμότητας. Ωστόσο, λιγότερες εταιρείες αναφέρουν οικονομικούς περιορισμούς, υποδεικνύοντας αυξημένες επενδύσεις σε δράσεις βιωσιμότητας (55% το 2025 έναντι 65% το 2024).
Δηλώσεις Στελεχών
Η Townsend Feehan, CEO της IAB Europe, δήλωσε:
*"Τα ευρήματα του 2025 δείχνουν ενθαρρυντική πρόοδο, με περισσότερες εταιρείες να θέτουν επιστημονικά τεκμήρια και μετρώντας ενεργά το περιβαλλοντικό τους αντίκτυπο. Ωστόσο, η βιομηχανία μας εξακολουθεί να απαιτεί μεγαλύτερη συνεργασία, συνεπή πρότυπα και συνεχή επένδυση για να επιφέρει ουσιαστική αλλαγή. Ο IAB Europe παραμένει δεσμευμένη να στηρίξει τον κλάδο στην επιτάχυνση της βιώσιμης πορείας του."*
Ο Anthony Falco, Global Director στο Ad Net Zero, πρόσθεσε:
"Είναι ξεκάθαρο ότι η τυποποίηση της μέτρησης των εκπομπών GHG είναι απαραίτητη για την επιτάχυνση της μείωσης των εκπομπών στον χώρο της ψηφιακής διαφήμισης. Η ανάπτυξη του Global Media Sustainability Framework (GMSF) αποτελεί σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. Καθώς όλο και περισσότερες εταιρείες δίνουν προτεραιότητα στη βιωσιμότητα, εν μέρει για συμμόρφωση με τις ρυθμιστικές απαιτήσεις, η τυποποίηση μπορεί να οδηγήσει σε πραγματικές, θετικές αλλαγές για τον κλάδο."
Η Συμβολή της IAB Europe στη Βιωσιμότητα
Η Sustainability Standards Committee της IAB Europe αποτελεί μια πολυσυμμετοχική ομάδα που ανταλλάσσει γνώσεις και αναπτύσσει λύσεις για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και των εκπομπών που παράγει η ψηφιακή διαφήμιση. Τα ευρήματα της φετινής έκθεσης θα καθοδηγήσουν το έργο της επιτροπής για τη χρονιά που ακολουθεί.
